مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 00:052023-07-07سياسي

امیرغدیر| این تعزیه پیر را جوان می کند


یکی از سنت های زیبا در روز عید غدیر که چند سالی است که اجرا می شود، سنت «تعزیه خوانی غدیر» است، سنتی که در آن پیرمردها به یکباره جوان می شوند! - واقعه غدیر را به زبان تعزیه بشنوید جولایی با اشاره به اینکه در تعزیه ها می توان نمونه های خوبی از رفتار، مکث، کنش، واکنش و هر پدیده دیگری را شاهد بود، می گوید: از جمله مجلس هایی که خیلی مورد توقع و مورد نظر شیعه می تواند باشد، همین مجلس غدیرخم است.

بنده در این سال ها فرصت پیدا کردم که در مجلس های تعزیه از جمله مجلس تعزیه غدیرخم حضور پیدا کنم.

البته تعزیه غدیر چون معمولاً در نزدیکی ایام محرم است، از نظر واقعه تاریخی بیشترین تمرکز بر این نوع تعزیه خوانی وجود نداشته است.

تعزیه غدیر که چند سالی است برنامه ثابت دهه ولایت و امامت است تعزیه خوانی غدیر در ایستگاه شکوفایی و بِرند شدن وی با بیان اینکه در چند سال گذشته شاهد رونق تعزیه خوانی در اعیاد و مناسبت های شادی بخش هستیم، می افزاید:  خوشبختانه در مجموعه جشواره تئاتر آیینی و سنتی، توانستیم تعزیه صحنه حضرت نوح (ع) و ساخت کشتی ، بخش هایی از زندگی انبیای اولوالعزم مانند حضرت موسی (ع) و حضرت عیسی (ع) یا ماجرای ترور ناصرالدین شاه به دست میرزا رضا کرمانی در شاه عبدالعظیم و تعزیه کمال الملک را هم به محتوای این آیین سنتی اضافه کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیرغدیر| این تعزیه پیر را جوان می کند

امیرغدیر| این تعزیه پیر را جوان می کند